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ANALECTA BIBLICA

La collana fu fondata nel 1952 e i volumi che la compongono sono costituiti da studi scientifici o testi rielaborati di dissertazioni dottorali difese al Pontificio Istituto Biblico o in altri Istituti accademici.
Dal 2013 la collana è divisa in due sezioni: 1) Dissertationes. Questa sezione continua la numerazione usuale della collana, ma pubblica solo dissertazioni dottorali. 2) Studia. Questa sezione inizia una nuova numerazione e pubblica studi monografici di professori o raccolte di studi di un singolo studioso o opere collettive di vari studiosi (ad es. Festschrift) [per la sezione Studia, vedi lista a parte].

The series was begun in 1952. The volumes are monographs or revised versions of doctoral dissertations defended at the Pontifical Biblical Institute or at other institutions of higher learning.
In 2013 the series was divided into two sections: 1) Dissertationes: this section continues the numbering of the previously published volumes, but is composed only of doctoral dissertations. 2) Studia: this section begins a new numbering and is composed of monographs of professors or of collections of studies by an individual scholar or of collected works of a variety of scholars (for example, a Festschrift) [for the section Studia, see separate list].

  1. ZEDDA, S., L’adozione a figli di Dio e lo Spirito Santo. 1952. pp. XXIV-190.
  2. KERRIGAN, A., St. Cyrill of Alexandria Intepreter of the Old Testament. 1952. pp. XXXIX-791.
  3. DE FRAINE, J., L’aspect religieux de la royauté israélite. L’Institution monarchique dans l’Ancien Testament et dans les textes mésopotamiques. 1954. pp. XL-425.
  4. NORTH, Robert, Sociology of the Biblical Jubilee. 1954. pp. XLVI-246.
  5. MORALDI, Luigi, Espiazione sacrificale e riti espiatori nell’ambiente biblico e nell’Antico Testamento. 1956. pp. XXXI-304.
  6. MEHLMANN, Joannes, Natura filii irae. Historia interpretationis Eph. 2,3 ejusque cum doctrina de Peccato Originali nexus. 1957. pp.
  7. SCHREINER, Joseph, Septuaginta-Massora des Buches der Richter. Eine textkritische Studie. 1957. pp. XI-137.
  8. PORÚBCAN, Štefan, Il Patto nuovo in Is. 40-66. 1958. pp. XVI-334.
  9. BOUWMAN, Gisbert, Des Julian von Aeclanum Kommentar zu den Propheten Osee, Joel und Amos. Ein Beitrag zur Geschichte der Exegese. 1958. pp. XX-154, 2 tavv.
  10. Studia biblica et orientalia, edita a Pont. Inst. Biblico ad celebrandum annum L e quo conditum est Institutum. Vol. I: Vetus Testamentum (ex Biblica 1959, vol. 40, fasc. 2). pp. VII-435.
  11. Studia biblica et orientalia, edita a Pont. Inst. Biblico ad celebrandum annum L e quo conditum est Institutum. Vol. II: Novum Testamentum (ex Biblica 1959, vol. 40, fasc. 3). pp. VI-416.
  12. Studia biblica et orientalia, edita a Pont. Inst. Biblico ad celebrandum annum L e quo conditum est Institutum. Vol. III: Oriens Antiquus. 1959. pp. VI-367, tab. 27.
  13. STANLEY, David M., Christ’s Resurrection in Pauline Soteriology.
  14. NORTH, Robert, Ghassul 1960 - Excavation Report. 1961. pp. XIII-88, 12 tavv., 19 fig.
  15. A. ROMANIUK, Kazimíerz, L’amour du Père et du Fils dans la sotériologie de Saint Paul. 2ª. ed. riveduta e corretta. 1974. pp. XXlV-334,8.
  16. DE KRUIJF, Th., Der Sohn des lebendigen Gottes. 1952. pp. XVII-187.
  17. Studiorum Paulinorum Congressus Internationalis Catholicus 1961. Simul Secundus Congressus Internationalis Catholicus de Re Biblica completo undevicesimo saeculo post S. Pauli in Urbem adventum. 1963. Vol. I: pp. XV-538.
  18. Studiorum Paulinorum Congressus Internationalis Catholicus 1961. Simul Secundus Congressus Internationalis Catholicus de Re Biblica completo undevicesimo saeculo post S. Pauli in Urbem adventum. 1963. Vol. II: pp. II-627.
  19. A. MARCHEL, Witold, Abba, Père La prière du Christ et des chrétiens. Étude exégétique sur les origines et la signification de l’invocation à la divinité comme père, avant et dans le Nouveau Testament. 2ª.
  20. LOHFINK, Norbert, Das Hauptegebot. Eine Untersuchung literarischer Einleitungsfragen zu Dtn 5-11. 1963. pp. 317.
  21. A. McCARTHY, Dennis J., Treaty and Covenant. A Study in Form in the Ancient Oriental Documents and in the Old Testament. 3ª ed. compl. riveduta. 1981. pp. XV-368.
  22. LE DÉAUT, Roger, La nuit pascale. Essai sur la signification de la Paque juive à partir du Targum d’Exode XII 42. 1963. pp. 423, 2 pl.
  23. DALTON, William J., Christ’s Proclamation to the Spirits. A Study of 1 Pt. 3,18-4,6. 2ª. ed. riveduta. 1989. pp. 276.
  24. DUBARLE, A.M., Judith. Formes et sens des diverses traditions. Tome I: Études. pp. 191. Tome II: Textes. pp. 203. 1966.
  25. BECKER, Joachim, Gottesfurcht im Alten Testament. 1965. pp. XIX-303.
  26. MARTINI, Carlo M., Il problema della recensionalità del codice B alla luce del papiro Bodmer XIV. 1966. pp. XXIV-192.
  27. McNAMARA, Martin, The New Testament and the Palestinian Targum to the Pentateuch. 1966. pp. XXIV-285.
  28. LAMBRECHT, Jan, Die Redaktion der Markus-Apokalypse. Literarische Analyse und Strukturuntersuchung. 1967. pp. XXlX-321, tavv.
  29. SIMONIS, Adrianus J., Die Hirtenrede im Johannes-Evangelium. Versuch einer Analyse von Johannes 10,1-18 nach Entstehung, Hintergrund und Inhalt. 1967. pp. XIX-344, 2 tavv.
  30. HASPECKER, Josel, Gottesfurcht bei Jesus Sirach. Ihre religiöse Struktur und ihre literarische und doktrinäre Bedeutung. 1967. pp. XXV-355.
  31. GIBLIN, Charles H., The Threat to Faith. An Exegetical and Theological Re-examination of 2 Thessalonians 2. 1967. pp. XXXII-318, tavv.
  32. MALATESTA, Edward, St. John’s Gospel. 1920-1965. A Cumulative and Classified Bibliography of Books and Periodical Literature on the Fourth Gospel. 1967. pp. XXVIII-205.
  33. ERDOZÁIN, Luis, La función del signo en la fe según el cuarto evangelio. Estudio crítico-exegético de las Perícopas Jn. IV, 46-54 y Jn. XX, 24-29. 1968. pp. XV-56.
  34. SCHARLEMANN, Martin H., Stephen: A Singular Saint. 1968. pp. X-211.
  35. CODY, Aelred, A History of Old Testament Priesthood. 1969, pp. XXVIII-216.
  36. BROWN, Schuyler, Apostasy and Perseverance in the Theology of Luke. 1969. pp. XVI-166.
  37. GALOT, Jean, «Étre né de Dieu». Jean 1,13. 1969. pp. VII-135.
  38. QUESNELL, Quentin, The Mind of Mark. Interpretation and Method through the Exegesis of Mark 6,52. 1969. pp. XXIV-327.
  39. STADELMANN, Luis I.J., The Hebrew Conception of the World. A Philological and Literary Study. 1970. pp. XI-207.
  40. SÁNCHEZ BOSCH, Jorge, «Gloriarse» según San Pablo. Sentido y teología de µ. 1970. pp. XXVIII-341.
  41. REESE, James M., Hellenistic Influence on the Book of Wisdom and its Consequences. 1970. pp. VIII-197.
  42. BARRETT, C.K. et al., Foi et Salut selon S. Paul (Epître aux Romains 1,16). Colloque oecuménique à l’abbaye de S. Paul hors les murs, 16-21 avril 1968. 1970. pp. 287.
  43. STUHLMUELLER, C., Creative Redemption in Deutero-Isaiah (Is 40-55). 1970. pp. XII-300.
  44. THOMPSON, William G., Matthew’s Advice to a Divided Community. Mt. 17,22-18,35. 1970. pp. XVI-297.
  45. BODE, Edward L., The First Easter Morning. The Gospel Accounts of the Women’s Visit to the Tomb of Jesus. 1970. pp. XI-217.
  46. O’CALLAGHAN, José, «Nomina Sacra» in papyris graecis saeculi III neotestamentariis. 1970. pp. 85.
  47. PAURITSCH, Karl, Die neue Gemeinde: Gott sammelt Ausgestossene und Arme (Jesaia 56-60). Die Botschaft des Tritojesaia-Buches literar-, form-, gattungskritisch und redaktionsgeschichtlich untersucht. 1971. pp. XVI-289.
  48. LYONNET, Stanislas - SABOURIN, Léopold, Sin, Redemption, and Sacrifice. A Biblical and Patristic Study. First Reprint. 1998, pp. XVI-352.
  49. FUCHS, Albert, Sprachliche Untersuchungen zu Matthäus und Lukas. Ein Beitrag zur Quellenkritik. Die Blindenheilung: Mt. 9,27-31. Das Zeugnis der Christen in der Verfolgung: Lk. 21,14-15. 1971. pp. X-217.
  50. McEVENUE, Sean, The Narrative Style of the Priestly Writer. 1971. pp. XI-218.
  51. LE DÉAUT, Roger - ROBERT, J., Targum des Chroniques. (Cod. Vat. Urb. Ebr. 1). Tome I: Introduction et traduction pp. 181. Tome II: Texte et glossaire. pp. 221. 1971.
  52. MONSENGWO, Laurent, La notion de Nomos dans le Pentateuque grec. 1973. pp. 246.
  53. GILBERT, Maurice, La critique des dieux dans le Livre de la Sagesse. (Sg. 13-15). 1973. pp. XIX-323, 3 tavv.
  54. LUZARRAGA, Jesús, Las tradiciones de la nube en la Biblia y en el judaismo primitivo. 1973. pp. 306.
  55. NEGRETTI, Nicola, Il settimo giorno. Indagine critico-teologica delle tradizioni presacerdotali e sacerdotali circa il sabato biblico. 1973. pp. 341.
  56. STEMBERGER, Günter, Der Leib der Auferstehung. Studien zur Anthropologie des palästinischen Judentums im neutes-tamentlichen Zeitalter (ca. 170 v. Chr. -100 n. Chr.). 1972. pp. VIII-139.
  57. FORESTELL, J. Terence, The Word of the Cross. Salvation as Revelation in the Fourth Gospel. 1974. pp. XXVI-231.
  58. LEVINE, Etan, The Aramaic Version of Ruth. 1973. pp. XI-146.
  59. LACK, Remy, La symbolique du livre d’Isaïe. Essai sur l’image littéraire comme élément de structuration. 1973. pp. 281.
  60. MIYOSHI, Michi, Der Anfang des Reiseberichts: Lk. 9,51 - 10,24. Eine redaktionsgeschichtliche Untersuchung. 1974. pp. X-176.
  61. MUSZYN´SKI, Henryk, Fundament, Bild und Metapher in den Handschriften aus Qumran. Studie zur Vorgeschichte des ntl. Begriffs . 1975. pp. XXIV-266.
  62. CABA, José, La oración de petición. Estudio exegético sobre los evangelios sinópticos y los escritos joaneos. 1974. pp. 389.
  63. SOARES PRABHU, George M., The Formula Quotations in the Infancy Narrative of Matthew. An Inquiry into the Tradition History of Mt. 1-2. 1976. pp. XV-346, 2 tavv.
  64. BARBI, Augusto, Il Cristo celeste presente nella Chiesa. Tradizione e redazione in Atti 3,19-21. 1979. pp. 199.
  65. PRATO, Gianluigi, Il problema della teodicea in Ben Sira. Composizione dei contrari e richiamo alle origini. 1975. pp. XXXIV-455.
  66. CHOLEWINSKI, Alfred, Heiligkeitsgesetz und Deuteronomium. Eine vergleichende Studie. 1976. pp. XXVII-350.
  67. KILGALLEN, John, The Stephen Speech. A Literary and Redactional Study of Acts 7,2-53. 1976. pp. XV-187.
  68. BRAULIK, Georg, Die Mittel deuteronomischer Rhetorik. Erhoben aus Deuteronomium 4,1-40. 1978. pp. XI-172, 1 tav.
  69. MALATESTA, Edward, Interiority and Covenant. A Study of «einai en» and «menein en» in the First Letter of Saint John. 1978. pp. XX-358, 7 tavv.
  70. STOCK, Klemens, Boten aus dem Mit-lhm-Sein. Das Verhältnis zwischen Jesus und den Zwölf nach Markus. 1975. pp. XXVII-228.
  71. MEIER, J.P., Law and History in Matthew’s Gospel. A Redactional Study of Mt 5:17-48. 1976. pp. XI-206.
  72. VELLANICKAL, Matthew, The Divine Sonship of Christians in the Johannine Writings. 1977. pp. XL-400.
  73. LA POTTERIE, Ignace de, La Vérité dans saint Jean. Tome I: Le Christ et la vérité. L’Esprit et la vérité.
  74. LA POTTERIE, Ignace de, La Vérité dans saint Jean. Tome II: Le croyant et la vérité. 1a ristampa 1999, pp. 1128.
  75. MÍNGUEZ, Dionisio, Pentecostés. Ensayo de Semiótica narrativa 1976. pp. 217, 10 tavv.
  76. KLEIN, Michael L., The Fragment-Targums of the Pentateuch. According to their Extant Sources. Vol. I: Texts, Indices and Introductory Essay. pp. lV-260. Vol. II: Translation. pp. lX-199, 8 tavv. 1980.
  77. PIETERSMA, Albert, Two Manuscripts of the Greek Psalter in the Chester Beatty Library Dublin. Edited with Textual Critical Analysis and with Full Facsimile. 1978. pp. IX-79, tavv.
  78. O’TOOLE, Robert F., Acts 26: The Christological Climax of Paul’s Defense (Ac. 22:1- 26:32). 1978. pp. XII-198.
  79. SKWERES, Dieter E., Die Rückverweise im Buch Deuteronomium. 1979. pp. XII-253.
  80. STRUS, Andrzej, Nomen-Omen. La stylistique sonore des noms propres dans le Pentateuque. 1978. pp. XII-253.
  81. CONROY, Charles, Absalom Absalom! Narrative and Language in 2 Sam 13-20. 1978. pp. XV-191.
  82. DILLON, Richard J., From Eye-Witnesses to Ministers of the Word. Tradition and Composition in Luke 24. 1978. pp. XV-336.
  83. BYRNE, Brendan, «Sons of God» - «Seed of Abraham» - A Study of the Idea of the Sonship of God of All Christians in Paul against the Jewish Background. 1979. pp. XlII-288.
  84. JÜNGLING, Hans W., Richter 19 -Ein Plädoyer für das Königtum. Stilistische Analyse der Tendenzerzählung Ri 19,1-30a; 21,25. 1981. pp. XI-319.
  85. PANUKULAM, George, Koinônia in the New Testament. A Dynamic Expression of Christian Life. First Reprint. 1994. pp. XII-164.
  86. HAUSER, Hermann J., Strukturen der Abschlusserzählung der Apostelgeschichte (Apg. 28,16-31). 1979. pp. XIII-283.
  87. HEIL, John P., Jesus Walking on the Sea. Meaning and Gospel Functions of Matt. 14:22-23, Mark 6:45-52 and John 6:15b-21. 1981. pp. XII-200.
  88. KALLUVEETTIL, Paul, Declaration and Covenant. A Comprehensive Review of Covenant Formulae from the Old Testament and the Ancient Near East. 1982. pp. XI-284.
  89. DEIDUN, T.J., New Covenant Morality in Paul. 1981. pp. XIV-297.
  90. SIMOENS, Yves, La gloire d’aimer. Structures stylistiques et interprétatives dans le Discours de la Cène. (Jn. 13-17). 1981. pp. XIV-262.
  91. ALETTI, Jean-Noêl, Colossiens 1,15-20. Genre et exégèse du texte. Fonction de la thématique sapientielle. 1981, pp. XII-210, 1 tab.
  92. GIRAUDO, Cesare, La struttura letteraria della preghiera eucaristica. Saggio sulla genesi letteraria di una forma.Tôdâ veterotestamentaria - Berakâ giudaica - Anafora cristiana. 1a. ristampa. 1989. pp. XXIV-392.
  93. MARTINI, Carlo Maria, La Parola di Dio alle origini della Chiesaù. 1980, pp. X-352.
  94. SWETNAM, James, Jesus and Isaac. A Study of the Epistle to the Hebrews in the Light of the Aqedah, 1981. XII-243.
  95. VOGT, Ernst, Untersuchungen zum Buch Ezechiel. 1981. pp. X-180.
  96. MANICARDI, Ermenegildo, Il cammino di Gesù nel Vangelo di Marco. Schema narrativo e tema cristologico. 1981. pp. X-223 [ristampa 2003].
  97. BETORI, Giuseppe, Perseguitati a causa del Nome. Struttura dei racconti di persecuzione in Atti 1,12-8,4. 1981. pp. XV-211, 18 tavv.
  98. BIENAIMÉ, Germain, Moïse et le don de l’eau dans la tradition juive ancienne: targum et midrash. 1984. pp. XX-328.
  99. CHENDERLIN, Fritz, «Do This as My Memorial». The Semantic and Conceptual Background and Value of Anamnhsi in 1 Corinthians 11,24-25. 1982. pp. XII-320.
  100. TOSATO, Angelo, Il matrimonio israelitico. Una teoria generale. 1982. pp. XVI-274 [ristampa 2002].
  101. USAMI, Koshi, Somatic Comprehension of Unity: The Church in Ephesus. 1983. pp. XII-220.
  102. PUIG i TARRECH, Armando, La parbole des dix vierges (Mt 25,1-13), 1983. pp. 308.
  103. RADDAY, Yehuda T. - SHORE, Haim, Genesis. An Authorship Study in Computer-Assisted Statistical Linguistics. 1985. pp. XX-263.
  104. GRAFFY, Adrian, A Prophet Confronts his People. The Disputation Speech in the Prophets. 1984. pp. XI-148.
  105. FIORE, Benjamin, The Function of Personal Example in the Socratic and Pastoral Epistles. 1986. pp. XVIII-283.
  106. VOGT, Ernst, Der Aufstand Hiskias und die Belagerung Jerusalems 701 v. Chr. 1986. pp. VIII-106.
  107. GIBLIN, Charles H., The Destruction of Jerusalem According to Luke’s Gospel. 1985. pp. 123.
  108. McCARTHY, Dennis J., Institution and Narrative. Collected Essays. 1985. pp. 438.
  109. SKA, Jean-Louis, Le passage de la mer. Étude de la construction, du style et de la symbolique d’Ex 14,1-31. Deuxième édition revue et corrigée. 1997. pp. 204.
  110. BOVATI, Pietro, Ristabilire la giustizia. Procedure, vocabolario, orientamenti. Prima ristampa, riveduta e corretta. 1997. pp. 448.
  111. BRETON, Santiago, Vocación y Misión. Formulario profético. 1987. pp. XII-268.
  112. HEIL, John P., Romans-Paul’s Letter of Hope. 1987. pp. X-126.
  113. ZESATI ESTRADA, Carlos, Hebreos 5,7-8. Estudio histórico-exégetico. 1990. pp. XXVI-394.
  114. McCAFFREY, James, The House with Many Rooms. The Temple Theme of Jn. 14,2-3. 1988. pp. 296.
  115. MILETIC, Stephen F., «One Flesh»: Eph. 5,22-24. Marriage and the New Creation. 1988. pp. 138.
  116. STOCKHAUSEN, Carol K., Moses’ Veil and the Glory of the New Covenant. The Exegetical Substructure of 2 Cor. 3,1-4,6. 1989. pp. X-202.
  117. MLAKUZHYIL, George, The Christocentric Literary Structure of the Fourth Gospel. 1987. pp. XX-372.
  118. MARIASELVAM, Abraham, The Song of Songs and Ancient Tamil Love Poems. Poetry and Symbolism. 1988. pp. 336.
  119. COSTACURTA, Bruna, La vita minacciata. Il tema della paura nella Bibbia Ebraica. 1ª ristampa, riveduta e corretta. 1997. pp. 360.
  120. LYONNET, Stanislas, Etudes sur l’Epître aux Romains. 1a. ristampa. 1990. pp. XII-388.
  121. PELLETIER, Anne-Marie, Lecture du Cantique des Cantiques. De l’enigme du sens aux figures du lecteur. 1989. pp. XXII-446.
  122. BOZAK, Barbara, Life ‘Anew’. A Literary-Theological Study of Jer. 30-31. 1991. pp. XVIII-198.
  123. KUTHIRAKKATTEL, Scaria, The Beginning of Jesus’ Ministry according to Mark’s Gospel (1,14-3,6): a Redaction Critical Study. 1990. pp. XXVI-300.
  124. ROURE, Damià, Jesús y la figura de David en Mc. 2,23-26. 1990. pp. X-172.
  125. VISONA’, Giuseppe, Citazioni patristiche e critica testuale neotestamentaria. 1990. pp. VIII-80.
  126. O’FEARGHAIL, Fearghus, The Introduction to Luke-Acts. A Study of the Role of Lk. 1, 1-4, 44 in the Composition of Luke’s Two Volume Work. 1991. pp. XII-256.
  127. KOLARCIK, Michael, The Ambiguity of Death in the Book of Wisdom 1-6. A Study of Literary Structure and Interpretation. 1991. pp. XII-212.
  128. BARBIERO, Gianni, L’asino del nemico. Rinuncia alla vendetta e amore del nemico nella legislazione dell’Antico Testamento (Es. 23,4-5; Dt. 22,1-4; Lv. 19,17-18). 1991. pp. XII-420.
  129. LENCHAK, Timothy A., Choose Life A Rhetorical-Critical Investigation of Deuteronomy 28,69-30,20. 1993. pp. XII-308.
  130. FARFAN NAVARRO, Enrique, El desierto transformado; Una imagen deuteroisaiana de regeneración. 1992. pp. 304.
  131. PITTA, Antonio, Disposizione e messaggio della lettera ai Galati. Analisi retorico-letteraria. 1992. pp. 272.
  132. DUMOULIN, Pierre, Entre la Manne et l’Eucharistie. Étude de Sg 16, 15-17, 1a. 1994. pp. XVIII-242 + Depliant.
  133. MINISSALE, Antonino, La versione greca del Siracide. Confronto con il testo ebraico alla luce dell’attività midrascica e del metodo targumico. 1995. pp. X-334.
  134. MAZZINGHI, Luca, Notte di paura e di luce. Esegesi di Sap 17,1-18,4. 1995. pp. XXXII-360 + pieghevole.
  135. BORGONOVO, Gianantonio, La notte e il suo sole. Luce e tenebre nel Libro di Giobbe. Analisi simbolica. 1995. pp. XIV-498.
  136. MANZI, Franco, Melchisedek e l’angelologia nell’Epistola agli Ebrei e a Qumran. 1997. pp. XVIII-434.
  137. TREMOLADA, Pierantonio, «E fu annoverato fra iniqui». Prospettive di lettura della Passione secondo Luca alla luce di Lc 22,37 (Is 53,12d). 1997. pp. 288.
  138. GIURISATO, Giorgio, Struttura e teologia della Prima Lettera di Giovanni. 1998. pp. 720 e 2 pieghevoli.
  139. BARTHOLOMEW, Craig G., Reading Ecclesiastes. Old Testament Exegesis and Hermeneutical Theory. 1998. pp. VIII-320.
  140. MILER, Jean, Les citations d’accomplissement dans l’évangile de Matthieu. Quand Dieu se rend présent en toute humanité. 1999. pp. 424.
  141. NAY, Reto, Jahwe im dialog. Kommunikationsanalytische untersuchung von Ez 14,1-11 unter Berücksichtigung des dialogischen Rahmens in Ez 8-11 und Ez 20. 1999. pp. XII+428.
  142. NORTH, Robert, Medicine in the Biblical Background and Other Essays on the Origins of Hebrew. 2000, pp. 196.
  143. BECHARD, Dean Philip, Paul outside the Walls: A Study of Luke’s Socio-Geographical Universalism in Acts 14:8-20. 2000, pp. 544.
  144. HEIL, John Paul, The Transfiguration of Jesus: Narrative Meaning and Function of Mark 9:2-8, Matt 17:1-8 and Luke 9:28-36. 2000, pp. 368.
  145. NORTH, Robert, The Biblical Jubilee...after Fifty Years. 2000, pp. 168.
  146. PRASAD, Jacob, Foundations of the Christian Way of Life According to 1 Peter 1, 13-25. An Exegetico-theological Study. 2000, pp. XX-468.
  147. LAMBRECHT, Jan, Collected Studies on Pauline Literature and on The Book of Revelation. 2001, pp. XVI - 438.
  148. SON Sang-Won (Aaron), Corporative Elements in Pauline Anthropology. A Study of Selected Items, Idioms, and Concepts in the Light of Paul’s Usage and Background, 2001, XVIII+240 pp.
  149. BAGLOW Christopher T., «Modus et Forma». A New Approach to the Exegesis of Saint Thomas Aquinas with an Application to the Lectura super Epistolam ad Ephesios, 2002, VI+290 pp.
  150. KEERANKERI George, The Love Commandment in Mark. An Exegetico-Theological Study of Mk 12,28-34, 2003, 280 pp.
  151. COLLADO BERTOMEU Vicente (ed.), Palabra, Prodigio, poesía. In memoriam P. Luis Alonso Schökel, S.J., Editrice Pontificio Istituto Biblico / Huerto de Enseñanza (ALAS) - Jávea (Alicante), 2003, pp. 378.
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